Wie we zijn

LEREN&ZO is in 2010 opgericht door Marianne de Bruijn en Hanke de Kock. Een leerpraktijk die verder gaat en meer biedt dan alleen huiswerkbegeleiding. Maar tegelijkertijd ook praktisch is, en snel kan handelen. En dat is gelukt.  Na een aantal keer uit ons jasje te zijn gegroeid, zijn we nu neergestreken in twee mooie panden op de Speerstraat, waar we met veel plezier onze leerlingen begeleiden.

Marianne-de-bruijn-leren-zo

Marianne de Bruijn

Toen ik jaren geleden op een feestje iemand sprak die een huiswerkinstituut had, was het eerste wat ik dacht: dat zou écht iets voor mij zijn! Nu we een paar jaar verder zijn, is die droom ook echt uitgekomen. En zo groot was die stap eigenlijk ook weer niet. In mijn leven heeft ‘leren’ en lesgeven altijd een belangrijke plaats ingenomen. We hebben inmiddels een prachtig en onderscheidend bedrijf neergezet, waarbij we verder kijken dan onze neus lang is, waar we verder en dieper kijken dan leren alleen.

Al tijdens mijn studie bedrijfseconomie gaf ik statistiekcolleges aan de Universiteit van Amsterdam en werkcolleges macro-economie op Nijenrode in Breukelen. Ik studeerde in 1993 cum laude af. In mijn werk als organisatieadviseur bij KPMG Consulting heb ik veel bedrijfstrainingen verzorgd. Maar het leukste vond ik het begeleiden van scholieren bij een huiswerkinstituut waar ik als interim manager heb gewerkt. En als mijn drie kinderen vragen om hulp bij hun schoolwerk, dan maak ik daar altijd tijd voor.

De stap om een eigen leerpraktijk voor scholieren op te richten is voor mij dan ook een logische vervolgstap. Ik vind het inspirerend om de nieuwste pedagogische inzichten te vertalen naar werkbare aanpakken voor onze leerlingen. Hanke en ik vullen elkaar als persoon en als professional perfect aan en van onze enthousiaste samenwerking leer ik nog iedere dag!

Hanke-de-Kock-leren-zo

Hanke de Kock

Waar ik warm voor loop is het inspireren van kinderen en jongeren om te ontdekken wat hun werkelijke talenten zijn en hen te leren daarop te durven vertrouwen. Dat is groeien, dat vind ik leren van binnenuit! De wereld wordt er niet makkelijker op voor onze kinderen. Hoge verwachtingen, veel informatie te verwerken en veel beroep op eigen regie en keuzes. Om jongeren handvatten te kunnen geven zodat zij met plezier kunnen jongleren met alles wat het leven vraagt en biedt, daar word ik blij van.

Na mijn diploma aan de Hoge Hotelschool Maastricht ben ik afgestudeerd aan de UvA in de psychologie. Ik heb een uitgebreide advies- en managementervaring in psychologische dienstverlening in onderwijs en arbeid. Verder heb ik tijdens een driejarige postdoctorale coachingsopleiding geleerd om met een unieke begeleidingsaanpak bij jongeren en volwassenen te werken. Maar misschien is wel mijn allerbelangrijkste ervaring: moeder van drie kinderen.

Het leukste is om in LEREN&ZO mijn eigen visie als psychologe én als ondernemer vorm te geven. In Marianne heb ik een geweldige ‘partner in business’ gevonden! Het is bijzonder om te merken dat we steeds samen tot betere oplossingen komen dan alleen. En niet onbelangrijk: met gedeelde humor!

“Ieder jong mens dat we kunnen helpen om te ‘jong leren’ met alles wat op zijn pad komt en om zichzelf te overtreffen, zien we weer meer gaan stralen. Als dat niet inspirerend is!”

Teamleden aan het woord

Bij LEREN&ZO werken competente en leuke begeleiders. We hebben een fijn team van mensen om ons heen verzameld dat samen met ons zorgt voor het maatwerk en de kwaliteit die we bieden. Daar zijn we heel blij mee!

Sophie_LEREN&ZO

Sophie

Wij verliezen geen enkele leerling uit het oog! Als LOCATIE MANAGER &ZO verbind ik leerlingen aan de juiste begeleiding. Gesprekken met ouders en mentoren, het bewaken van de voortgang en het opleiden van al onze (huiswerk)begeleiders en studiecoaches maken mijn takenpakket onder meer compleet.

Laura

Laura

Bij LEREN&ZO kennen we je. Leren lukt namelijk pas als je je fijn en gezien voelt. Mij kom je tegen als coördinator van onze basisschoolbegeleiding én als juf. In mijn JUF&ZO lessen neem ik echt tijd voor de kinderen en ontdek ik waar in het leerproces het misgaat. Mijn dag is goed wanneer ik hoor: "Oh nou snap ik het!"