Wie we zijn

LEREN&ZO is in 2010 opgericht door Marianne de Bruijn en Hanke de Kock. Een leerpraktijk die verder gaat en meer biedt dan alleen huiswerkbegeleiding. Maar tegelijkertijd ook praktisch is, en snel kan handelen. En dat is gelukt.  Na een aantal keer uit ons jasje te zijn gegroeid, zijn we nu neergestreken in twee mooie panden op de Speerstraat, waar we met veel plezier onze leerlingen begeleiden.

Marianne-de-bruijn-leren-zo

Marianne de Bruijn

Toen ik jaren geleden op een feestje iemand sprak die een huiswerkinstituut had, was het eerste wat ik dacht: dat zou écht iets voor mij zijn! Nu we een paar jaar verder zijn, is die droom ook echt uitgekomen. En zo groot was die stap eigenlijk ook weer niet. In mijn leven heeft ‘leren’ en lesgeven altijd een belangrijke plaats ingenomen. We hebben inmiddels een prachtig en onderscheidend bedrijf neergezet, waarbij we verder kijken dan onze neus lang is, waar we verder en dieper kijken dan leren alleen.

Al tijdens mijn studie bedrijfseconomie gaf ik statistiekcolleges aan de Universiteit van Amsterdam en werkcolleges macro-economie op Nijenrode in Breukelen. Ik studeerde in 1993 cum laude af. In mijn werk als organisatieadviseur bij KPMG Consulting heb ik veel bedrijfstrainingen verzorgd. Maar het leukste vond ik het begeleiden van scholieren bij een huiswerkinstituut waar ik als interim manager heb gewerkt. En als mijn drie kinderen vragen om hulp bij hun schoolwerk, dan maak ik daar altijd tijd voor.

De stap om een eigen leerpraktijk voor scholieren op te richten is voor mij dan ook een logische vervolgstap. Ik vind het inspirerend om de nieuwste pedagogische inzichten te vertalen naar werkbare aanpakken voor onze leerlingen. Hanke en ik vullen elkaar als persoon en als professional perfect aan en van onze enthousiaste samenwerking leer ik nog iedere dag!

Hanke-de-Kock-leren-zo

Hanke de Kock

Waar ik warm voor loop is het inspireren van kinderen en jongeren om te ontdekken wat hun werkelijke talenten zijn en hen te leren daarop te durven vertrouwen. Dat is groeien, dat vind ik leren van binnenuit! De wereld wordt er niet makkelijker op voor onze kinderen. Hoge verwachtingen, veel informatie te verwerken en veel beroep op eigen regie en keuzes. Om jongeren handvatten te kunnen geven zodat zij met plezier kunnen jongleren met alles wat het leven vraagt en biedt, daar word ik blij van.

Na mijn diploma aan de Hoge Hotelschool Maastricht ben ik afgestudeerd aan de UvA in de psychologie. Ik heb een uitgebreide advies- en managementervaring in psychologische dienstverlening in onderwijs en arbeid. Verder heb ik tijdens een driejarige postdoctorale coachingsopleiding geleerd om met een unieke begeleidingsaanpak bij jongeren en volwassenen te werken. Maar misschien is wel mijn allerbelangrijkste ervaring: moeder van drie kinderen.

Het leukste is om in LEREN&ZO mijn eigen visie als psychologe én als ondernemer vorm te geven. In Marianne heb ik een geweldige ‘partner in business’ gevonden! Het is bijzonder om te merken dat we steeds samen tot betere oplossingen komen dan alleen. En niet onbelangrijk: met gedeelde humor!

“Ieder jong mens dat we kunnen helpen om te ‘jong leren’ met alles wat op zijn pad komt en om zichzelf te overtreffen, zien we weer meer gaan stralen. Als dat niet inspirerend is!”

Teamleden aan het woord

Bij LEREN&ZO werken competente en leuke begeleiders. We hebben een fijn team van mensen om ons heen verzameld dat samen met ons zorgt voor het maatwerk en de kwaliteit die we bieden. Daar zijn we heel blij mee!

Sanne

Sanne

Als locatiemanager bij LEREN&ZO heb ik veel verschillende taken. Ik houd erg van de afwisseling binnen mijn werk. Één van de belangrijkste taken is het opleiden en coachen van de huiswerkbegeleiders. Lees verder >

Naast locatiemanager begeleid ik ook de leerlingen tijdens de huiswerkbegeleiding en via studiecoaching of bijlessen, hier krijg ik veel energie van! Het is een uitdaging om samen met de leerling te kijken hoe ze efficiënter kunnen leren. Tijdens mijn studie Geschiedenis was ik al geïnteresseerd in didactiek en in mijn vorige functie als training- en conferentieontwikkelaar kwam dit ook naar voren. Door mijn brede ervaring binnen meerdere huiswerkinstituten is mijn interesse in de manier waarop kinderen en jongvolwassenen leren verder toegenomen en heb ik besloten om universitaire cursussen Didactiek te volgen. Deze kennis pas ik toe in mijn  sessies met leerlingen.

LEREN&ZO onderscheidt zich van anderen door meer te zijn dan alleen een huiswerkinstituut; we zijn een leerpraktijk waarin alle facetten van onderwijs behandeld worden en we doen dit vanuit een bevlogen, professioneel en gezellig team.

Laura

Laura

Bij LEREN&ZO kennen we je. Er hangt een gezellige, huiselijke sfeer en met z’n allen zijn we betrokken bij ‘onze’ kinderen. We overleggen onderling en de lijntjes zijn kort. Zo kan ik mijn JUF&ZO-lessen zo goed mogelijk vormgeven en uitvoeren. In deze lessen ga ik één op één met leerlingen aan de slag. Lees verder >

Hierdoor heb ik echt de tijd voor kinderen, kan ik er precies achter komen waar het in het leerproces misgaat en daar met gerichte oefeningen en leuke werkvormen samen met het kind aan werken. En als ik dan hoor “oh nou snap ik het!”, is mijn dag helemaal goed.

Lizette

Lizette

Mijn naam is Lizette Kooreman, ik heb ruim tien jaar ervaring als psycholoog en als coach. Als student zette ik een huiswerkbegeleidingsproject voor jongeren op in Suriname waarna ik in Nederland werkte als jeugdhulpverlener, gezinscoach en psycholoog NIP. Lees verder >

Ik heb ruime ervaring in het coachen van (jong)volwassenen, oplossingsgericht werken, motiverende gespreksvoering en het uitvoeren van psychologische onderzoeken (o.a. intelligentieonderzoek en onderzoek naar ADHD/autisme/psychiatrische stoornissen) bij zowel jongeren als volwassenen.

De afgelopen vier jaar doe ik dit vanuit mijn eigen bedrijf, Kooreman&Compaan waar ik medevennoot van ben, en in intensieve samenwerking met LEREN&ZO.

Als coach hoor ik regelmatig terug dat mensen het gevoel hebben dat ze echt worden begrepen, ze makkelijk hun verhaal bij me neerleggen en dat ze aan het eind van het traject merken dat ze vooruit zijn gekomen. Ik heb oprechte interesse in ieder mens en in ieders levensverhaal. In een coachingtraject ondersteun ik de ander om (soms complexe) problemen weer overzichtelijk te maken en denk ik graag mee om samen te komen tot praktische oplossingen.